جشنواره بزرگ زوج خوشبخت ایرانی در یزد برگزار شد

یزدفردا "جشنواره بزرگ زوج خوشبخت ایرانی با حضور بیش از 5000 نفر از جوانان در محل سالن وحدت استان یزد برگزار شد.
در ابتدای این آیین استاندار یزد با تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: در حال حاضردغدغه بیشتر خانواده ها در کشور مساله ازدواج جوانان است.
وی با تاکید بر این که برخی از آسیب های اجتماعی را بالارفتن سن ازدواج دانست و افزود: باید فرهنگ ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار در جامعه نهادینه شود.
در ادامه این آیین مدیر سازمان جوانان استان یزد با تبریک به مناسبت سالروز آسمانی ترین پیوند تاریخ اسلام فرهنگسازی در زمینه معرفی الگوهای مناسب در امر ازدواج ، بستر سازی در جهت جلب اهتمام همگانی و توجه همه جانبه مسئولان و مردم به موضوع ازدواج جوانان را از مهمترین اهداف برگزاری این جشن دانست.
وی با اشاره به این که دو مساله مهم جوانان از جمله مسکن، اشتغال دارای متولی خاصی است ولی ازدواج که یکی دیگر از مهمترین دغدغه های درحال حاضر جوانان کشور ماست و متولی خاصی ندارد ادامه داد: نبودن متولی خاص در امر ازدواج و عدم وحدت رویه در ارائه آموزش ها،کمرنگ شدن داشته ها و باورهای فرهنگی ودینی یکی از آسیب های جدی موضوع ازدواج جوانان است.
مدیر سازمان جوانان استان یزد افزود: به همین منظور سازمان ملی جوانان در راستای ساماندهی امر ازدواج اقدام به پیگیری طرح شفا ( شبکه فعالین ازدواج) نموده است.
مهندس " مهران اژدرپور" اظهار داشت: خانه شفا (شبکه فعالین ازدواج) با هدف شناسایی و تقویت خیرین و فعالیت جامع و هدفمند در حوزه ازدواج جوانان و با حضور حجت الاسلام حاج علی اکبری مشاور رییس جمهور در امور جوانان همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) افتتاح شد.
درادامه این آیین از خیرین، خادمین، زوج های موفق و همسران نمونه جانبازان و ایثارگران تقدیر شد.
گفتنی است اجرای موسیقی، مدیحه سرایی و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های این آیین بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا